Saturday 17 December 2011

Langit... Tetap Biru


ORANG SELALU KATA, segala perbuatan kita di masa lalu akan menunjukkan impak pada satu ketika di masa depan. Aku tak begitu ingat siapa yg pernah mengatakannya padaku, tapi aku pasti orangnya adalah salah seorang daripada sahabat2ku yg kaya dgn pengalaman.
Aku selalu ketawa apabila mengingatkan kata2 itu. Padaku, karma. Apa yg kita buat, pasti kita akam mendapat balasannya, sama asa kita perasan atau tidak. Aku sendiri tidak pernah ambik pusing tentang kata2 itu, hinggalah tiba suatu hari aku hampir terduduk apabila betapa kata2 itu tepat menikam tangkai jantungk. Betapa kata2 itu sgt sesuai dgn apa yg berlaku kepadaku.
Funny how fate weaves our life's story, doesn't it ?
Dari situlah ceritaku bermula. Cerita jalan hidup aku yg mungkin org kata klise tapi bagiku inilah jalan cerita aku yg kembali menemukan aku dgn dia.
Dia, yg aku hampir2 lupakan kewujudannya.
Dia, yg telah bermastautin di ingatanku tanpa aku sedari.
Dia.

"We are more often frightened than heart; and we suffer more from imagination than from reality."- Lucius Annaeus Seneca

"... We've been to hell and back again through it all you're always my best friend..."

                  ..Like the sky always blue...                          

0 comments: